Pozitivni vidiki prenove
Marsikdaj je prenova vaše Celostne grafične podobe izrednega pomena, kajti podoba je lahko stara, oblikovno neustrezna ali pa celo konceptualno ne ustreza več aktualni dejavnosti.
Vsaka taka prenova prinaša ugodne psihološke vplive:
– psihološki moment pri naročniku in njegovih kupcih (nova podoba – nov veter)
– opaznost nove podobe
– ugled
– moment za samopromocijo
Ugodni tehnični vplivi:
– oblikovno in kontekstualno ustreznejša oblika,
– lažje apliciranje v različnih tehnikah,
– vzpostavitev ustreznih pravil uporabe
– novi sodobni formati datotek, ki so podlaga za apliciranje
– prihranek pri času (čas pa je denar)
Ni pa vse zlato, kar se sveti
Torej samo pozitivne stvari, bi rekli.
No, slika ni tako črno-bela… Čeprav se marsikdo kljub določenim stroškom, kot so plačilo oblikovalski agenciji ter prenos podobe v uporabo, vseeno odloči za prenovo. Večina naših naročnikov namreč kljub omenjenim stroškom, to dojemajo kot naložbo, kar je pravilno. Vsaka prenova podobe in ureditev vizualne pojavnosti podjetja se namreč v kratkem času bogato obrestuje. To velja sploh v primerih, ko so se spremenili tudi poslovanje, struktura in filozofije podjetja ter pomeni nova podoba tudi svež veter in nov optimizem.
Težava velikokrat tiči nekje drugje. Poleg prenovljene podobe, ki pomeni obenem tudi psihološko motivacijo in občutek napredka, se skriva v prenovi tudi škrat. Včasih vse skupaj namreč ni tako enostavno, ker sta poslovanje in uspešnost družbe ponavadi stalnici, ki temeljita na dolgoletnih dobrih odnosih, tradiciji, dolgi prisotnosti na trgu, itd. Del te stalnice pa je seveda tudi vizualna podoba. Ponavadi se strah pred prenovo Grafične podobe skriva v potencialni izgubi prepoznavnosti in vizualne kontiunitete, ki njihove stranke povezuje s podjetjem. Tako se podjetje brani prenove, ker obstaja bojazen, da jih bodo potencialne stranke zamenjale z nekom drugim, ali pa jih ne bodo več prepoznali. Večina strahu in bojazni izhaja iz razmišljanja, da so stranke preveč navajene njihove podobe. Kar je v določenih primerih seveda čista resnica.
Tega se odgovorni izvajalci dobro zavedajo, zato je potrebno pri prenovi Celostne grafične podobe to upoštevati in ustrezno prilagoditi novo kreativo. Dobro oblikovanje in kreativna zasnova nove podobe mora torej temeljiti na principu EVOLUCIJE in ne REVOLUCIJE. Nova podoba bo tako upoštevala vse konceptualne vidike stare podobe in jo oblikovno in tehnično modernizirati brez pretirane izgube prepoznavnosti. Tako delo je včasih veliko bolj kompleksno in zahtevno kot kreacije popolnoma nove podobe, ker je treba jadrati med prepoznavnostjo in posodobitvijo. V teh primerih pomaga dobro poznavanje tehnik reprodukcijskih tehnologij (splet, tisk, itd…), aktualnih trendov in subtilnega zaznavanja naročnikove želje, okusa in seveda vpliva podobe na njegovo trženje.
Spodaj je prikazanih nekaj ustrezno rešenih prenov, kjer se je v dokaj pravi meri upoštevala prepoznavnost, ki smo jo prenesli v novo podobo. Več primerov z opisi in brifi pa najdete na naši podstrani PREJ-POTEM.
Tomaž Berčič
.