Oblikovanje oglasa: za začetek…
Tukaj bom namenil nekaj besed zadevi, s katero se ukvarjajo večinoma vsi profesionalni ali amaterski oblikovalci, seveda pa se s tem ubadajo tudi naročniki/oglaševalci – kaj vse je potrebno za oblikovanje oglasa, da bo ta tudi uspešen. Temi bom namenil le nekaj vrstic z napotki in idejami. Ne jemljite tega za suho zlato, to so le osebne izkušnje, ki pa so se vsaj pri mojemu delu pokazale kot pravilne.
Torej: radi bi prodali nek izdelek ali storitev in seveda mora ciljna publika nekako izvedeti, kaj jim ponujate. V današnjem času obstaja veliko medijskih kanalov, kjer to lahko storite, pa naj bo to Facebook, Linkedin, ali pa bolj klasične zadeve, kot so oglaševanje preko Adwordsa (oziroma po novem Google Adds) ali pa še bolj klasične kot so oglaševanje v tiskanih medijih – revije, časopisi, letaki, plakati, …
Vsi ti kanali vam skušajo najti najbolj učinkovito pot do ciljne skupine (otroške opreme pač ne boste ponujali najstnikom), kar je s stališča marketinga seveda odlično. Kljub vsem sodobnim orodjem, ki jih ponuja internet in nam omogoča kirurško natančno (personalizirano) oglaševanje, pa je treba pogledati en korak nazaj. Oblikovanje oglasa mora biti pametno in učinkovito, sicer oglas ne bo pustil opaznejše sledi v možganih.
Za oblikovanje oglasa je potreben sistematičen pristop:
Kot pri izbiri ciljne skupine in medija, je potrebno tudi pri sami izdelavi dobro premisliti kaj storiti, da bo oglas opazen in učinkovit. Zastavimo si nekaj vprašanj:
– Komu je oglas namenjen?
– Kaj bi z oglasom radi DOSEGLI? Gre za lansiranje novega produkta, direktno prodajo ali za utrjevanje blagovne znamke?
– kakšen je medij (spletna pasica, tiskana revija, jumbo plakat, telop,…)?
– Na kakšen način bi radi nagovorili kupce (šaljiv, resen, inteligenten, skrivnosten, neposreden…)?
– koliko bo oglas velik (količina vsebine)
– je oglas enkraten ali del kampanje?
Skratka, izdelave in oblikovanja oglasa se moramo skupaj z naročnikom lotiti precej analitično. Predvsem se moramo v čim boljši meri držati neke celostne podobe, ki(če) jo naročnik ima. Konsistenca neke vizualne podobe je pomembna v smislu utrjevanja blagovne znamke in asociativnega razmišljanja. S povezavo CGP in oblike oglasa bomo na daljši rok dosegli mnogo boljše rezultate, ker se nam bo oglas bolj vtisnil v spomin (češ: to sem pa nekje že videl…). Oglas lahko tvori tudi zgodbo, kar je pri (za)pomnjenju še posebej dobrodošlo.
Kako torej začeti?
Če upoštevamo pri izbiri oblike zgornja vprašanja, se moramo za čim večjo učinkovitost držati nekaj osnovnih napotkov:
ENOSTAVNOST – Oglas mora biti enostaven, uporabimo pravilo »manj je več« pri sami vsebini – nihče ne bere oglaševalskih »romanov«. Če je vsebine veliko, tak oglas tudi hitro spregledamo, ker ga vidimo kot enakomeren vzorec. Pri samem oblikovanju pa je bistvo je PRAZEN PROSTOR, ki omogoča pomembni vsebini »dihati«. Enak minimalističen pristop uporabimo tudi pri barvah – manj je več…
JASNOST VSEBINE – na oglasu mora biti takoj jasno, kaj ponuja – dvoumni in zapleteni oglasi kupca begajo in odbijajo.
HIERARHIJA VSEBINE – uporabite načelo hierarhije vsebine – vsebine na oglasu ne smejo tekmovati za našo pozornost. Primer (po pomembnosti, ne nujno po položaju gradnikov na oglasu):
- Na vrhu naj bo kratek naslov, slogan, fotografija. Ta del najprej pritegne pozornost in mora biti jasen in jedrnat.
- Pod tem je primeren kratek opis izdelka ali storitve
- pod tem so lahko tehnični podatki,
- pod tem kontaktni podatki…
DOBER SLIKOVNI MATERIAL – če v oglasu uporabimo slikovni material, mora biti le-ta najboljše kvalitete kot je na voljo, tako tehnično, kompozicijsko kot vsebinsko… bolje uporabiti eno veliko in kvalitetno sliko, kot 5 manjših, ki razbijajo pozornost.
ZGODBA/OPAZNOST – oglas naj bi bil oblikovan tako, da izmed ostalimi vsebinami na spletni strani, reviji, med plakati…itd, vzbudi našo pozornost. Bodite tudi malo provokativni, ampak v mejah humorja in dobrega okusa. Oglas je lahko izzivalen, ne sme pa biti vulgaren. Nikoli ne podcenjujte bralcev!
Za konec
Veliko bolj kot en sam oglas, so učinkovite oglaševalske kampanje z več zaporednimi oglasi, lahko z drugačno vsebino, ampak v podobnem oblikovnem stilu. Oglaševanje oglasa bo tako veliko uspešnejše, bralci si bodo oglas veliko bolj zapomnili, poleg tega pa je to KLJUČEN korak za utrjevanje blagovne znamke. Potrebno je torej stalno »bombardiranje« s kvalitetno oblikovanimi oglasi, ki bodo bodočega kupca nagovarjali na zanimiv način. Bodočemu kupcu torej na čimbolj enostaven princip povemo, kaj bo z izdelkom ali storitvijo PRIDOBIL! To zadnje je zelo pomembno z prodajo, ker za vsako odločitvijo o nakupu vedno stoji RACIONALEN ali ČUSTVEN vzgib, ki ga moramo s pravilno taktiko doseči.
Tomaž Berčič