Poceni spletno gostovanje, ki pa drago stane.

 

Na spletu najdemo cel kup ponudb za spletno gostovanje strani, ki nam nudijo svoje storitve za zelo nizke cene. Res je, da za ta denar dobimo bolj malo prostora. Vendar, če imamo majhno spletno stran in ne potrebujemo veliko prostora, se nam lahko res izplača. Pa se nam res? 

Vzemimo primer, ki sem ga slišal od prijatelja pred dnevi. Neko podjetje se je odločilo izdelati mikro spletno stran. Ta stran bi podprla specifičen produkt, katerega so pričeli uvažati in ponujati na slovenskem tržišču. Izdelali so marketinško strategijo za spletno stran, določili ciljne skupine, skratka vse je bilo dobro premišljeno in načrtovano. Tudi oblikovalec je svoje delo opravil odlično. Stran je bila narejena in bili so zelo zadovoljni. Da pa bi privarčevali nekaj evrov, so se odločili, da bodo stran gostovali pri enem izmed ‘poceni ponudnikov’ gostovanja spletnih strani. Opozorilom navkljub. …Že slutite, kaj se je zgodilo?

Stran se je objavila nekje v sredini meseca junija. Pričeli so z oglaševanjem na Googlu, najdi.si ter nekaterih specifičnih tiskanih medijih v upanju, da bodo tako dosegli svojo ciljno skupino. Vendar, glej ga zlomka, kmalu so nastopile težave. Par dni po pričetku oglaševalske kampanje je stran postala nedosegljiva. Telefoni pri gostitelju strani so zvonili v prazno, na maile ni odgovoril nihče… Oglas pa se je prikazoval v iskalnikih med sponzoriranimi oglasi in ljudje so veselo klikali nanj. Seveda so vedno padli na nedelujočo stran. In tako je bilo tri dni. Kmalu se je izkazalo, da so bili v podjetju, kjer so gostovali njihovo spletno stran…. na dopustu. Proti koncu tretjega dne se je stran preselila na drug strežnik, kjer je bila zopet dosegljiva in je tako služila svojemu namenu.

Ta primer nam zelo nazorno pokaže, kako nas lahko poceni spletno gostovanje drago stane. Ne le zaradi stran vrženega denarja za oglaševanje. V treh izgubljenih dneh je bilo mnogo obiskov, ki so klikali v prazno. Temu primeren je bil tudi rezultat: manjša prodaja ter slab vtis, ki so ga pustili s tem, ko so oglaševali nedelujočo stran.

Za zaključek…

Nauk te zgodbe je, če cenite svoje podjetje in storitve, ter želite vzbuditi zaupanje na trgu, po tem gostovanje spletne strani zaupajte tistemu ponudniku, ki vam bo zagotovil optimalno delovanje strežnikov in hiter odzivni čas v primeru težav. Do teh lahko vedno pride, da ne bo pomote, vendar pa je velika razlika v tem, ali vam odgovorijo na prvi klic oz. email ali pa vas pustijo čakati več dni, ker so na dopustu. Četudi boste plačali nekaj evrov več… Verjemite, izplača se.

 

Tomaž Berčič