Praktično vsaka promocijska tiskovina ali spletna predstavitev vsebuje slikovni material in pomembno je vedeti kako se lotiti priprave te vsebine.


Viri slikovnega materiala

Odvisno od potrebe, ponavadi izbiramo med več možnostmi, kot so:
– lastna produkcija
– generične fotografije iz spletnih bank
– profesionalna storitev fotografa

Lastna produkcija

Če so vaša sredstva omejena in vaše znanje to dopušča, lahko za potrebe slikovne predstavitve izdelka ali storitve uporabite kar lastno znanje in pa domačo opremo. Odvisno od vašega znanja bodo rezultati temu tudi primerni. Na to vprašanje si mora odgovoriti vsak sam. V večini primerov pa izdelek ne bo na vrhunskem nivoju in za nameček bomo porabili veliko časa in volje.

Generične fotografije iz spletnih bank

To je za večino primerov kar dobra rešitev, ker so fotografije večinoma posnete na profesionalnem nivoju in tudi cene za fotografijo so zadnje čase padle precej dol. Edina težava tukaj je seveda beseda »generično«. To pomeni, da boste našli dobre približke tega kar želite, uporabne bodo za »image« predstavitve, oglase, slogane, naslovnice…ne bodo pa to fotografije VAŠIH izdelkov, storitev…Ampak kot pravim, v veliko primerih to pije vodo. Za kaj bolj konkretnega, sploh pri promociji lastnih izdelkov pa boste morali poseči po naslednji opciji:

Profesionalna storitev fotografa

Ta opcija je cenovno najdražja, ampak obenem tudi najboljša. Sploh v primerih, ko bi radi slikovno prikazali konkretne izdelka, storitve, projekte…Sploh pa v primeru spletne trgovine. Na srečo (li fotografovo žalost) so tudi cene fotografskih storitev šle navzdol in studijska fotografija recimo serije izdelkov ne predstavljajo ravno luknje v proračun. Vsekakor pa bodo tako posnete slike mnogo bolj privabile potencialne kupce, sploh če bodo ustrezno obdelane.

Priprava fotografij za spletno trgovino

Ker se trgovine na spletu množijo kot gobe po dežju, je dobro vedeti kako najustrezneje pripraviti fotografije izdelkov, da kasneje ne bomo imeli težav in da bo izgled trgovine urejen in pregleden. Nekaj zelo enostavnih namigov:

  • Fotografije naj bodo v enakem formatu, kar se tiče razmerij stranic. Najprimernejši je kvadrat, ker bomo dosegli uniformiranost izgleda, ne glede, ali je izdelek podolgovat ali pokončen. Tukaj je edino težava, ker nam ob pretesnem izrezu, ko je slika nastala, zmanjka materiala zgoraj in spodaj, oziroma levo in desno. Zato podajam naslednji namig
  • Fotografije naj bodo na beli podlagi. Obstaja kup programov, kjer lahko izdelek »izrežemo« in ga postavimo na belo podlago. Jaz osebno sem najbolj domač s starim Photoshop-om. Na Youtubu je cel kup inštrukcij, kako to storiti. Eden je že recimo tale.
  • Slike naj bodo v zadosti visoki resoluciji. Spletne trgovine imajo ponavadi možnost povečave izdelka, ko kliknemo na sliko. Zelo moteče in neprofesionalno je, da je ta povečana slika neostra zaradi skromne ločljivosti. Kupca to ne bo ravno razveselilo.
  • Fotografiranje izdelkov prepustite fotografu. Strošek fotografiranja ne bo visok, sploh, če boste fotografirali več izdelkov in bo potrebno nastaviti vse skupaj le enkrat in potem enostavno menjate izdelke, ki bodo prišli pred objektiv. Fotograf bo tudi obdela fotografije, da bodo lepo in enakomerno osvetljene.

 

Primer slabe in dobre prakse pri obdelavi fotografije za spletno trgovino:

Priprava fotografij za spletno trgovino

Toliko zaenkrat o pripravi fotografskega materiala za potrebe predstavitve na spletu ali v tiskovinah. Pri slednjih je potrebno upoštevati tudi, da za primeren izgled potrebujemo mnogo večjo ločljivost, kot na spletu. Vsaj 3x več pikslov. O tem pa kaj več v kakšnem od naslednjih člankov-

 

Tomaž Berčič

close

Psst! Prijavite se na ART blog in ne zamudite naslednje objave!

S klikom na gumb “pošlji” se strinjate s hrambo svojih podatkov v naši podatkovni bazi in komuniciranje prek navedenega kontakta.
Več o tem si lahko preberete v politiki o zasebnosti.