Uporabniška izkušnja spletnih mest pri oblikovanju
Vsaka uspešna spletna stran ali mobilna aplikacija je bila narejena in oblikovana z mislijo na uporabnika in na njegovo izkušnjo. V oblikovalskem svetu temu rečemo uporabniška izkušnja spletnih mest in pomeni, kako uporaben, dostopen in zaželen je izdelek za povprečnega uporabnika. In zakaj je oblikovanje uporabniške izkušnje tako pomembno?
Kaj je ux design točno? Dandanes je konkurenca huda in številna. Nezadovoljen in frustriran uporabnik ne bo dolgo vztrajal na vaši strani, ampak bo zelo hitro odšel drugam. Pomislite, kolikokrat ste se mučili z izpolnjevanjem nejasnih obrazcev ali pa v neorganizirani navigaciji nikakor niste našli tistega, kar ste iskali … Tovrstne negativne izkušnje hitro odženejo potencialne stranke.
Če smo zgoraj na kratko opisali kaj je uporabniška izkušnja, smo spodaj pripravili nekaj osnovnih zakonitosti in pravil, ki jih morate upoštevati za izdelavo učinkovitega izdelka.
Von restorffov učinek pri uporabniški izkušnji
Von restorffov učinek, znan tudi kot izolacijski učinek, napoveduje, da bomo v množici med seboj podobnih elementov, opazili tistega, ki se najbolj razlikuje od drugih. Pri oblikovanju lahko ob upoštevanju tega načela pomembne informacije ali dejanja naredite tako bolj opazne.
Hickov zakon
Opisuje čas, ki je potreben, da se oseba odloči na podlagi danega števila izbir. Preveč izbire lahko uporabnika obremeni in občutno poveča čas, ki ga porabi za odločitev. Zato poskusite te stvari poenostaviti in ne zasuti obiskovalcev z nepotrebnimi informacijami. Klasičen primer slabe prakse so obrazci, kjer je za vsako vprašanje na voljo ogromno odgovorov, ali pa navigacijski meni s prevelikim številom podstrani. Uporabniška izkušnja spletnih mest nas mora vedno vprašati, ali so informacije na zaslonu zares potrebne. V primeru, da so, ali jih lahko prikažemo na kakšen drug način kot samo besedilo? Npr. prevedemo v ikone, združimo v manjše skupine ali pa jih premaknemo na kako drugo podstran. Skratka izogibajte se nepotrebni zapletenosti, naj ostane enostavno in tako prijazno uporabnikom.
Uporabniška izkušnja spletnih mest v menijih – učinek serijske lege
Ta učinek navaja, da si ljudje bolje zapomnimo elemente na začetku in na koncu seznama kot pa na sredini. S tem znanjem lahko na sredino seznama postavimo manj pomembne elemente, ključne informacije pa prikažemo na začetku oz. na koncu seznama. Npr. v navigacijski menijih po navadi prvo mesto zasede domača stran, zadnje pa možnost prijave/odjava.
Superiornost slike
Učinek superiornosti slike se nanaša na pojav, pri katerem ljudje slike in ikone lažje opazijo in si jih bolje zapomnijo kot besede. Ta učinek je bil dokazan v številnih poskusih z različnimi metodami. Temelji na pojmovanju, da je človeški spomin izjemno občutljiv na simbolni način predstavitve informacij. Spomnite se pregovora »Slika je vredna tisoč besed!«.
Načelo bližine
Po naravi ljudje združimo predmete, ki so si blizu drug drugega, v skupino. V grafičnem oblikovanju lahko tako z zbliževanjem določenih elementov uporabnikom pomagamo hitreje in učinkoviteje prebrati podane informacije.
To je bilo le nekaj načel, ki se jih je dobro držati za oblikovanje čudovitih izdelkov, ki bodo prijazni za uporabnike.