On-site SEO optimizacija je stalen in razgiban proces, ki vključuje vse od dobro premišljene raziskave do ustvarjanja vsebine v koraku z novimi trendi. V tem članku vam bomo predstavili nekaj osnovnih pravil, kako učinkovito optimizirati spletno stran za doseganje čim višjih pozicij v spletnih iskalnikih (predvsem Googlu).

SEO oz. Search Engine Optimization

Dobro narejena SEO optimizacija uvrsti spletno mesto na višje pozicije med iskalnimi rezultati!

Kaj sploh je on-site SEO?

SEO ali »search engine optimization« je proces izboljšave spletnih strani za doseganje čim višjih pozicij v rezultatih iskanja. Je odgovor na vprašanje »Kako spraviti stran med prvih 10 rezultatov iskanja v Googlu?« On-site SEO optimizacija se osredotoča predvsem na analizo in pravilno vključitev ključnih besed v vsebino spletne strani. Ločimo tudi off-site SEO optimizacijo, a o tem več kdaj drugič.

Dejavniki uvrstitve

Google nam je zaupal, da na uvrstitev v rezultatih iskanja, vpliva najmanj 200 dejavnikov. Kaj vse so ti dejavniki, je stvar vedno aktualne debate. Dejstvo pa je, da se Googlov algoritem, ki vpliva na uvrstitev, nenehno spreminja, tako da definitiven seznam vseh dejavnikov nikoli ne bo obstajal. Vseeno pa imamo vsaj okvirno predstavo, na kaj moramo biti pozorni, da bomo čim bolj ustrezali Googlovim kriterijem uvrstitve.

Lokacije ključnih besed

Ko se lotimo SEO optimizacije najprej, določimo ključne besede, za katere se želimo pojaviti v rezultatih iskanja. Kar opravimo prvo je natančna analiza, da dobimo seznam primernih ključnih besed, potem pa sledi še njihova umestitev v vsebino na strani. Slednje predstavlja velik del on-site SEO optimizacije. Gre za strateško postavitev ključnih besed na točno določena mesta v vsebini.

Ključne besede morajo biti vključene v:

  • Naslov strani (»title tag«)
  • Na začetek in konec vsebine
  • V »meta« opis
  • V naslove (H1) in podnaslove (H2,H3…)
  • V alt oznakah slik
  • V »anchor« besedilo zunanje oz. notranje povezave
  • V sami vsebini (pazite na gostoto – prevelika nasičenost je škodljiva!)

 

SEO prijazni URL

Nobeden ne mara ”klobasastih” spletnih povezav in tu Google ni izjema. Naj bodo url-ji kratki in napisani z besedo. Idealno je, če vključujejo ključno besedo. Izogibajte se tudi številkam in drugim znakom.

Primer slabih URL-jev:

Slaba struktura spletnih povezav

Primer dobrega URL-ja:

Dobra struktura spletnih povezav

Visokokakovostna vsebina

Še tako odlično strukturirana stran ne bo uspešna s pomanjkljivo vsebino. Glavni Googlov cilj je, da svojim uporabnikom prikaže kar se da aktualno in primerno vsebino. Zato vedno ciljajte na pisanje kvalitetne in uporabne vsebine. Boljša bo, dalj časa se bodo obiskovalci zadrževali na strani, povečal se bo čas obiska in bolj boste všeč Googlu. Algoritmi postajajo vse bolj človeški, zato je pisanje uporabnikom prijazne vsebine, vedno bolj pomemben dejavnik uvrstitve.

Tudi izgled je pomemben. Besedilo naj bo pregledno, jasno in berljivo. Izogibajte se predolgim stavkom in odstavkom, uporabite sezname, infografike in kvalitetne slike. Ključne besede označite s krepko in ležečo pisavo. In pa nikoli ne nehajte posodabljati strani in objavljati nove vsebine. Če se na strani dolgo časa nič ne dogaja, vas hitro povozi konkurenca. Preglejte staro vsebino in ocenite, ali je zastarela, v tem primeru jo odstranite ali pa posodobite.

Nevarnost podvajanja vsebin

Nikakor ne kopirajte vsebine iz drugih virov. Google zelo hitro zazna plagiat in spletno stran kaznuje z nižjo uvrstitvijo. Priporočamo, da pred objavo novo vsebino vedno preverite z orodji za odkrivanje duplikatov. Pazite glede podvajanja tudi na lastni strani. Hitro se zgodi, da se ustvari kopija kakšne strani z identično vsebino, zato bodite pozorni na to in duplikate in duplikate hitro odstranite.

Prijaznost do mobilnih naprav

To, da danes večino ljudi uporablja mobilne naprave, ni več sveža novica, vseeno pa je nekaj, kar pogosto pozabimo in smo zato kaznovani z nižjo uvrstitvijo v iskalniku. Mobilne naprave so manj zmogljive kot računalniki, zato je hitrost strani tu še bolj pomembna. Več o tem, kako povečati hitrost strani, si lahko preberete tu. Poleg odzivnosti je pomemben tudi izgled. V mislih imejte manjšo dimenzijo in njene omejitve. Predvsem se izogibajte raznim pop-upom, velikost navigacije in gumbov mora biti prilagojena velikosti naših prstov, besedilo naj bo primerne velikosti, itd..

To je bil le površinski pregled kaj vse je del on-site SEO optimizacije in kako jo izvajamo. SEO optimizacija je danes že prava znanost, ki se ji posveča vedno več strokovnjakov. Vseeno pa lahko vsaj osnovne napotke upoštevate tudi vi in tako izboljšate svoj položaj v iskalnikih.