Celostna grafična podoba je pomemben del identitete podjetja.

 

Celostna grafična podoba je skupek pojmov, ki se je pred leti še marsikomu zdel neznan. Še danes je tako, čeprav je za podjetje tako pomembna kot recimo pisalna miza in stol. Kaj se torej skriva pod tem pojmom? Večina kar ugane, da je nekaj v povezavi z logotipom podjetja, oziroma da je to logotip sam. Deloma je res, hkrati pa je celostna grafična podoba (v nadaljevanju CGP) še veliko več.

Celostna grafična podoba – zakaj potrebujemo standardizacijo in priročnik uporabe?

CGP je pravzaprav nek elaborat ali če hočete po slovensko – pravilnik o uporabi logotipa in vseh grafičnih pritiklin, ki jih za vizualno komunikacijo s svetom potrebuje organizacija. Gre torej za standardizacijo zunanje podobe. CGP nam poleg same oblike logotipa narekuje tudi kako ga pravilno uporabljati, kako se torej logo obnaša na različnih aplikacijah. In ne samo to, standardizira tipografijo, ki jo uporabljamo v podatkovnem delu, njeno povezavo in pozicijo, definira barve in predvideva situacije, v katerih se naš logo znajde. Pa naj bo to ofsetni tisk, prikaz na ekranu, izrez iz samolepilne folije, itd… S standardizacijo logotipa in izdelavo CGP se lahko izognemo:

  • neprofesionalnemu grafičnemu izgledu
  • težavam zaradi aplikacije logotipa na različne podlage in uporabe
  • stroškom zaradi adaptacije logotipa v nepredvidene namene
  • slabi volji in iztrošenim živcem pri iskanju rešitve

Ker so parametri in aplikacije v CGP definirane numerično, podatki pa v obliki, ki jih lahko razumejo in uporabljajo izvajalci bodisi svetlobnih tabel ali pa tiskarji naših dopisov in vizitk, je CGP biblija naše vizualne komunikacije s svetom. Poleg priročnika v tiskani obliki, vsebuje CGP tudi elektronsko verzijo le tega in pa elemente, ki so enostavno vstavljivi v aplikacije, kot je recimo Word. Torej lahko poleg tega, da izvajalcem predpišemo uporabo našega logotipa, z CGP-jem na zelo enostaven upravljamo tudi sami. S tem smo prihranili veliko časa in stroškov. Vložek v našo grafično »biblijo« se nam povrne zelo hitro. Srednje in dolgoročno pa je to nakup zlatega jajca.

Tipičen primer priročnika celostne grafične podobe najdete TUKAJ

 

Tomaž Berčič