8 januarja, 2020
Barve naše vsakdanje (1. del)
Barve se tvorijo z nižanjem ali višanjem frekvence elektromagnetnega valovanja Svet okoli nas je več ali manj pisan. Vsaj tako ga dojemamo živa bitja (nekatera tako, druga drugače). Kaj pa pravzaprav vidimo in kako gledamo? Če se za začetek omejimo na fizikalne lastnosti svetlobe – kar zaznamo s človeškimi očmi
12 novembra, 2019
Kako pomembna je tipografija?
Tipografija – uvod in malo zgodovine S tipografijo se srečujemo dnevno in povsod. Pisana beseda je ena izmed najpomembnejših izumov civilizacije in z njeno pomočjo prenašamo ideje, misli, sporočila, podatke…pravzaprav si življenja brez pisane besede sploh ne znamo predstavljati. Pisana beseda in tipografija spadata pod temelje civilizacije, kulturne identitete in
25 oktobra, 2019
Slider Revolution – pravo orodje za izdelavo dinamičnih pasic
Spletne strani so postale relativno uniformirane. Kar je posledica velike razširjenosti platforme WordPress in poplave preoblikovanih predlog. Take smernice narekuje tudi trg, kajti redko kdo, sploh pa ne podjetja ali organizacije z mikro budžetom, si še privošči unikatno oblikovano stran in programiranje, ki temu sledi. Kar je po eni strani
23 oktobra, 2019
Zakaj je za grafično oblikovanje dobro izbrati profesionalca?
Kot ne zaupamo popravilo svoje strehe sodelavcu »ker ima orodje in veselje« je pomembno, da pri tako pomembnih stvareh, kot so grafično oblikovanje in marketing nekega podjetja, delo prav tako zaupamo ekipi, ki se bo projekta lotila z znanjem in izkušnjami. Konec koncev je na kocki poslovanje in preživetje celotne organizacije. Oblikovanje
23 oktobra, 2019
Blagovna znamka
Kaj je blagovna znamka? Predvsem je to skupek filozofij in vrednosti, ki jih ta znamka predstavlja in se lahko z njo poistovetimo. Vsi vsaj približno vemo, kaj pomeni pojem blagovna znamka, saj smo si v življenju vsaj enkrat kupili steklenico Coca Cole (primer je izbran čisto naključno in ne predstavlja
23 oktobra, 2019
Uporaba tipografije pri oblikovanju
Nekaj kratkih o sami pisavi Tema je precej široka, zato bo vse skupaj bolj kot ne laično. O zgodovini tipografije oziroma pisave niti ne bi zgubljal besed, zgolj na kratko. Pisava je ena izmed temeljev vsake kulture in če hočete tudi civilizacije. Omogoča nam zapisovanje idej, ki jih potem lahko
23 oktobra, 2019
Izdelava celostne grafične podobe
Izdelava celostne grafične podobe je za podjetje tako pomembna kot recimo pisalna miza in stol, čeprav se še danes ta pojem marsikomu zdi neznan. Večina kar ugane, da je nekaj v povezavi z logotipom podjetja, oziroma da je to logotip sam. Deloma je res, hkrati pa je celostna
23 oktobra, 2019
CSS in XHTML
Če ste domači z koncepti web designa, potem že poznate osnove uporabe CSS. CSS sprites nam omogoča uporabo ene same grafike, v katero je vključenih več slik razporejenih v mrežo. Na spletni strani pa se prikazuje le željen del te datoteke. Tako potrebujemo le en HTTP zahtevek in celotna
23 oktobra, 2019
Izdelava uporabnih spletnih strani
Izdelava spletnih strani zahteva, da najprej poznamo pojem uporabnost. Uporabnost naslavlja odnos med orodjem in njegovim uporabnikom. Da bi bilo neko orodje učinkovito, mora svojemu uporabniku dopustiti, da opravi zadano si nalogo na najboljši možni način. Ta isti princip velja za računalniške aplikacije kot tudi spletne strani. Da bi
23 oktobra, 2019
Kaj je to “barvni prostor”?
Pa kaj za vraga je »barvni prostor«. Marsikdo se to sprašuje in hkrati po tihem benti nad tem, da tega ne razume in hkrati potrebuje. Kaj torej so vsi ti ti opisi in oznake – Adobe RGB, sRGB, ICC, …? Na kratko povedano so to numerični zapisi, ki določajo vrednosti
23 oktobra, 2019
Uporaba stock fotografije in pravice uporabe
Kaj so pravzaprav stock fotografije? Kot sem že v enem od prejšnjih blogov zapisal: slika pove več kot tisoč besed. Seveda je fraza oguljena, ampak nič ne de, še vedno je aktualna. V tokratnem prispevku se bom dotaknil, pravzaprav bolj razpisal o tem kaj so stock fotografije in pravicami in
23 oktobra, 2019
Poceni spletno gostovanje, ki pa drago stane…
Spletno gostovanje Na spletu najdemo cel kup ponudb za spletno gostovanje strani, ki nam nudijo svoje storitve za zelo nizke cene. Res je, da za ta denar dobimo bolj malo prostora. Vendar, če imamo majhno spletno stran in ne potrebujemo veliko prostora, se nam lahko res izplača. Pa se nam
23 oktobra, 2019
Uporaba briefa pri marketinškemu izzivu
Granitne kocke za primer kako narediti brief pri marketingu Torej kako se lotiti nekega marketinškega problema? Po glavi nam ponavadi rojijo vse mogoče ideje, ki jih že v miselnem procesu oblikujemo, nadgrajujemo in tudi zavračamo. Izziv pa je precej kompleksen, zato je bolje, da ga rešimo analitično. Torej na resen
23 oktobra, 2019
Družbeni mediji za podjetja in organizacije – Zakaj in kako?
Družabna in socialna omrežja Če se še vedno sprašujete, družabna in socialna omrežja – da ali ne, vam lahko povemo, da je odgovor vsekakor pritrdilen. Še več, pravo vprašanje po novem ni ali sploh uporabljati družbene medije, temveč kako jih uporabljati. V pomoč smo vam pripravili kratek vodnik, ki bo